Παρασκευή, 20 Μαΐου 2016

ΓΕΕΘΑ : Όλη η διεξαγωγή των ερευνών της πτήσης Egypt Air (ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ)

«Σήμερα, 19/5/2016 τις πρωινές ώρες, στις 03:37, ενημερωθήκαμε από το Εθνικό Κέντρο Επιχειρήσεων για απώλεια ίχνους πολιτικού αεροσκάφους στα όρια του FIR Αθηνών και του FIR Καΐρου. Συγκεκριμένα, πολιτικό αεροσκάφος τύπου Airbus A320 των αιγυπτιακών αερογραμμών, με χαρακτηριστικό κλήσης MSR804, που εισήλθε από το σημείο PINDO και εξήλθε από το σημείο ΚUMBI, εκτελώντας το δρομολόγιο Παρίσι - Κάιρο, σε ύψος 37.000 ποδών, χάθηκε 5-10 ναυτικά μίλια νότια του σημείου ΚUMBI.


Αμέσως ενεργοποιήθηκε ο μηχανισμός έρευνας και διάσωσης των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων. Το σήμα ήρθε στις 03:37. Τέσσερα λεπτά αργότερα, στις 03:41, εξεδόθη κατόπιν αιτήσεως του Ε.Κ.Σ.Ε.Δ. εντολή για απογείωση αεροσκάφους C-130 από την 112 Πτέρυγα Μάχης. Το αεροσκάφος απογειώθηκε άμεσα και παράλληλα ζητήθηκε η συνδρομή του Πολεμικού Ναυτικού στις επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης. Η Φρεγάτα «ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΦΩΚΑΣ» απέπλευσε από τη νήσο Αστυπάλαια για την περιοχή του συμβάντος. Άμεσα εκδόθηκε NOTAM και στάλθηκε σήμα κινδύνου PAN PAN.

Στο αεροσκάφος επέβαιναν 59 επιβάτες και πλήρωμα τεσσάρων ατόμων. Η συνδρομή από την πλευρά της Αιγύπτου είναι δύο F-16 και ένα C-130. Από την πλευρά των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων ενεργοποιήθηκαν δύο C-130, το αεροσκάφος Erieye, το οποίο είναι αεροπορικής συνεργασίας, το ραντάρ για το συντονισμό και τις επικοινωνίες. Ταυτόχρονα διετάχθησαν από το Κέντρο Επιχειρήσεων δύο ελικόπτερα, ένα Super Puma και ένα S-70, τα οποία μετέβησαν στην Κάρπαθο, προκειμένου να συμμετέχουν στις έρευνες και στη διάσωση.

Παράλληλα, ειδοποιήθηκε  το υποβρύχιο «ΜΑΤΡΩΖΟΣ», το οποίο βρίσκεται σε νατοϊκή άσκηση σε περίπτωση που χρειαστεί - παρότι βρίσκεται γύρω στα 100 μίλια από το σημείο που φέρεται να έχουμε την απώλεια του σήματος - να συμμετάσχει αν χρειαστεί στις έρευνες.

Επικοινώνησα αμέσως κατά τις πρωινές ώρες με τον Υπουργό Άμυνας της Αιγύπτου, τον Στρατηγό Sedki Sobhi  και του δήλωσα τη διάθεση εκ μέρους της Ελλάδας για τη διενέργεια των διαδικασιών έρευνας και διάσωσης. Με ευχαρίστησε ιδιαιτέρως. Του ανέφερα τα μέσα τα οποία συμμετέχουν εκ μέρους της Ελλάδας και του είπα ότι οι ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις είναι στη διάθεση των φίλων και συμμάχων Ενόπλων Δυνάμεων της Αιγύπτου για την παροχή κάθε υποστήριξης.

Παράλληλα, επικοινώνησα με τον Γάλλο Στρατιωτικό Ακόλουθο, ο οποίος με ενημέρωσε για τη συμμετοχή εκ μέρους της Γαλλίας ενός αεροσκάφους Falcon ναυτικής συνεργασίας. Του δήλωσα αμέσως ότι το ελληνικό Υπουργείο Εθνικής Άμυνας αποδέχεται τη συμμετοχή της Γαλλίας στην έρευνα και τη διάσωση.

Ο διευθυντής του διπλωματικού μου γραφείου, ο πρέσβης κ. Καραγιάννης επικοινώνησε με τον Στρατιωτικό Ακόλουθο της αμερικανικής πρεσβείας και τον ακόλουθο της ρωσικής πρεσβείας. Από την αμερικανική πλευρά έχουμε τη συμμετοχή ενός αεροσκάφους ναυτικής συνεργασίας P-3, για το οποίο αποδεχθήκαμε τη συμμετοχή του στις ενέργειες έρευνας και διάσωσης. Επικοινώνησα και με τον Επίτροπο κ. Δημήτρη Αβραμόπουλο και τον ενημέρωσα για όλες τις ενέργειες της Ελλάδος.

Η εικόνα που έχουμε αυτή τη στιγμή, όπως προκύπτει από την αεροπορική εικόνα του Εθνικού Κέντρου Επιχειρήσεων, είναι ότι στις 03:37 το αεροσκάφος που βρισκόταν περίπου 10 με 15 μίλια μέσα στον αιγυπτιακό εναέριο χώρο, στο FIR Καΐρου, σε ύψος 37.000 ποδών, πραγματοποίησε μια στροφή 90ο αριστερά και εν συνεχεία μια στροφή 360ο προς τα δεξιά κατερχόμενο από τα 37.000 πόδια στα 15.000 πόδια. Η εικόνα που είχαμε χάθηκε περίπου στα 10.000 πόδια.

Για όλα αυτά ενημερώθηκε και η αιγυπτιακή πλευρά και συνεχίζει να ενημερώνεται. Ζητήσαμε από τη Γαλλία μέσω του Στρατιωτικού Ακολούθου στην Αθήνα την επιχειρησιακή εικόνα που πιθανώς υπάρχει από τον φωτογραφικό δορυφόρο «HELIOS» ή από τα επιχειρησιακά μέσα που διαθέτουν οι γαλλικές Ένοπλες Δυνάμεις και έγινε άμεσα αποδεκτό το αίτημα. Επίσης, ζητήσαμε και από τις φίλες και σύμμαχες χώρες οποιοσδήποτε μπορεί να παρέχει δορυφορική εικόνα ή οποιαδήποτε πληροφορία να την μεταβιβάσει είτε κατευθείαν στην Αίγυπτο είτε μέσω ημών στις Ένοπλες Δυνάμεις της Αιγύπτου.

Θέλω να εκφράσω εκ μέρους της Κυβερνήσεως και του ίδιου του Πρωθυπουργού τις ευχές να έχει μια καλή κατάληξη η συγκεκριμένη υπόθεση αν και φέρεται ότι το αεροσκάφος έχει χαθεί και μέχρι τώρα δεν υπάρχουν σαφή αποτελέσματα από τις ενέργειες έρευνας και διάσωσης. Συνεχίζουμε και διαθέτουμε παράλληλα και αεροσκάφη F-16 από την Κρήτη σε περίπτωση που χρειαστεί να συμμετέχουν στην έρευνα και στη διάσωση. Είμαι στη διάθεσή σας για ερωτήσεις.

ΕΡ. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥ: Υπάρχει μια φημολογία για στίγμα, ότι δόθηκε από σήμα κινδύνου. Έχετε εσείς τέτοια πληροφόρηση; Γίνεται δηλαδή η έρευνα σε ένα συγκεκριμένο κομμάτι ή έχει απλωθεί πάρα πολύ;

Π. ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Μέχρι πριν από λίγη ώρα δεν είχαμε κάτι τέτοιο. Υπήρξε κάποια πληροφορία για στίγμα, το διερευνούμε από τις επίσημες πηγές, για την περιοχή που βρίσκεται δυτικότερα του σημείου εισόδου του αεροσκάφους. Αυτή όμως δεν είναι επιβεβαιωμένη πληροφορία μέχρι τώρα. Αν υπάρχει οτιδήποτε νεότερο, το γραφείο Τύπου θα σας ενημερώσει.

ΕΡ. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥ: Κύριε Υπουργέ, οι έρευνες στα 40 ναυτικά μίλια γύρω από το πρώτο στίγμα φαίνεται να μην δείχνουν κάτι ή τουλάχιστον μέχρι στιγμής. Με βάση τις στροφές αυτές που είπατε υπάρχει κάποια εκτίμηση ή κάποια απόφαση να διευρυνθούν πλέον οι έρευνες σε άλλα πεδία;

Π. ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Οι πληροφορίες τις οποίες συνέλεξε η Πολεμική Αεροπορία και μέσω της Μετεωρολογικής Υπηρεσίας ήταν ότι στην περιοχή επικρατούσαν βόρειοι - βορειοδυτικοί άνεμοι εντάσεως έξι μποφόρ οι οποίοι πιστεύω αυτή την ώρα και αργότερα θα κατέβουν στα τέσσερα μποφόρ. Αντιλαμβάνεστε ότι με αυτά τα δεδομένα εμείς ξεκινήσαμε την έρευνα και τη διάσωση βασικά στον ελληνικό εναέριο χώρο, στο FIR Αθηνών. Από εκεί και πέρα είμαστε και δηλώσαμε ότι είμαστε στη διάθεση των αιγυπτιακών δυνάμεων που έχουν και την ευθύνη έρευνας και διάσωσης εντός του αιγυπτιακού χώρου για να παρέχουμε κάθε συνδρομή που θα χρειαστεί.

ΕΡ. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥ: Κύριε Υπουργέ μπορείτε να μας δώσετε μια εικόνα εάν έχετε βέβαια για το εύρος του χώρου στο οποίο γίνονται οι έρευνες από την ελληνική και την αιγυπτιακή πλευρά και δεύτερον έχετε μιλήσει με τους Αιγυπτίους ομολόγους σας και τι εκτιμούν αυτοί ότι έχει συμβεί;

Π. ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Κοιτάξτε, όσον αφορά το εύρος της περιοχής ξεκινάει από το πρώτο σημείο των 40 ναυτικών μιλίων πέριξ του οποίου φέρεται να έχουμε απώλεια του σήματος. Τα 40 μίλια ήταν η περιοχή την οποία εμείς ερευνήσαμε καταρχήν και βεβαίως όσο περνάει η ώρα τα αεροσκάφη μας, η φρεγάτα και τα ναυτικά μέσα τα οποία διαθέτουμε, όπως επίσης και τα ηλεκτρονικά μέσα τα οποία διαθέτουμε, διευρύνουν το εύρος της περιοχής πέραν των 40 μιλίων, όσο χρειαστεί, μέχρι να εντοπιστούν πιθανώς κάποια σημαντικά ευρήματα που θα βοηθήσουν σε αυτή την επιχείρηση.

ΕΡ. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥ: Οι εκτιμήσεις των Αιγυπτίων ομολόγων σας ποιες είναι σχετικά με το τι έχει γίνει;

Π. ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Δεν υπάρχουν εκτιμήσεις και θέλω να σας πω ότι επειδή ακούγονται διάφορες φημολογίες είναι πάρα πολύ νωρίς να βγάλει κανείς συμπεράσματα. Είναι ένα αεροσκάφος το οποίο έφυγε από ένα ασφαλές αεροδρόμιο στη Γαλλία, ένα πολιτικό αεροσκάφος το οποίο είχε συγκεκριμένα μέσα. Η διερεύνηση θα γίνει από εκείνους που έχουν και την ευθύνη στην περιοχή που έγινε το επεισόδιο. Αν χρειαστεί οποιαδήποτε δική μας συνδρομή είμαστε στη διάθεση να διαθέσουμε ότι στοιχεία έχουμε.

ΕΡ. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥ: Κύριε Υπουργέ τα στρατιωτικά ραντάρ που πιάνουν πιο χαμηλά από τα πολιτικά, κάτω από τα 10 χιλιάδες πόδια, τι σας λένε;

Π. ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Μέχρι τώρα δεν έχουμε κάποιο στοιχείο που να μας δείχνει ότι έχουμε δείγματα. Αντιλαμβάνεστε ότι το αεροσκάφος αεροπορικής συνεργασίας το οποίο βρίσκεται στην περιοχή, το οποίο είναι ένα αεροσκάφος με πάρα πολύ μεγάλες δυνατότητες συντονίζει τις ενέργειες, αλλά μέχρι τώρα δεν υπάρχουν επίσημα στοιχεία, είτε από εμάς είτε από συμμαχικές δυνάμεις, όσον αφορά τα στρατιωτικά μέσα, που να μας δείχνουν κάποιο συγκεκριμένο στοιχείο.

ΕΡ. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥ: Δηλαδή στα 10 χιλιάδες πόδια χάσατε το στίγμα;

Π. ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Και πιο κάτω, γίνονται οι έρευνες και στα πέντε χιλιάδες πόδια. Το C-130, αλλά και τα μέσα τα οποία διαθέτουμε κάνουν την έρευνα και σε χαμηλότερο ύψος και μάλιστα η Φρεγάτα «ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΦΩΚΑΣ» έχει ενεργοποιήσει όλα τα μέσα τα οποία διαθέτει.

ΕΡ. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥ: Αλλά η περιστροφή που περιγράψατε αριστερά και μετά δεξιά προφανώς προέρχεται από τα ραντάρ, γιατί τότε δεν υπήρχαν εναέρια μέσα.

Π. ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Είναι η αεροπορική εικόνα που έχουμε από την απεικόνιση που δόθηκε εκείνη την ώρα. Δηλαδή στις 03.39 έχουμε την πορεία του αεροσκάφους νότια και ανατολικά της Κάσου-Καρπάθου, μπαίνει στο FIR , Καΐρου, όπου πραγματοποιεί τους ελιγμούς και την κάθοδο που σας περιέγραψα προηγουμένως.

ΕΡ. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥ: Έχουν περάσει πολλές ώρες, δεν έχουμε εικόνα, πώς σχολιάζετε ότι δεν έχει βρεθεί τίποτα;

Π. ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Κοιτάξτε, αντιλαμβάνεστε ότι με την κατάσταση αυτή του αέρα στα 6 μποφόρ είναι αρκετά δύσκολο να φανούν κάποια στοιχεία πιθανής πτώσης του αεροσκάφους στη θάλασσα. Όσα μέσα διαθέτουμε τα έχουμε διαθέσει αυτή τη στιγμή και στην πλευρά της Αιγύπτου, αλλά δεχόμαστε από όλους τους συμμάχους τη συνεργασία που μας προσφέρεται για να μπορέσουμε να βοηθήσουμε.

ΕΡ. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥ: Οι Τούρκοι έχουν ζητήσει να συνεισφέρουν;

Π. ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Δεν έχω τέτοια πληροφόρηση, αλλά δεν νομίζω ότι αποτελεί  μέρος το οποίο αφορά τη συγκεκριμένη χώρα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου